Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-17, 10:04 #12
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
Har jobbat tidigare på ett företag där vi annonserade ganska mycket hos IDG och Medströms men även Slitz, Cafe och Moore. En bra tumregel när det gäller priserna är att aldrig betala mer än 50% av listpriset. I vissa fall krävs det att man bokar ett par nummer och vissa fal inte. Ta reda på när dom har sista materialdag och ring dagen innan och köp restplatser - då sitter man också i ett bra förhandlingsläge.

Att koppla in en reklambyrå med en budget på 30k tror jag inte är någon bra ide. Bättre att göra det själv - tips kan du ju få här och på te x www.bold.se

Att sponsra en tävling/utlottning hos en tidning kan också vara ett budget alternativ (Vinn en pott på 5000kr hos pokersidan.com eller liknande) På det sättet så kan man få en helsida ganska billigt.

Vet inte vad det kostar att sponsra ett tv program men vi har vi ett tillfälle sponsrat en TV produktion med lite produkter och fick då i eftertexten stå bland "Tack tilll: " som rullade förbi supersnabbt. Helt onödigt kändes det som i efterhand även fast det var lite häftigt att se företagsnamnet i TV...
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat