Citat:
Originally posted by fabian@Feb 16 2005, 03:41
Detta gör personen i avsikt att utge sig för att representera föreningen och skriva "påhittade" nyheter etc.
|
Personen får aldrig utge sig för att vara en representant för något han inte är så att säga. Testat att kontakta honom och fråga varför han gör så?
Annars kan det nog bli en dyr juridisk historia om personen inte ger efter men jag tror på att ni kan vinna. I vilket land står servrarna med information? Vet inte om det är helt relevant men om de står i Sverige borde väl innehåll på dem falla under svensk lag? Borde ju vara samma som att jag köper ett domännamn som etts tort varumärke förknippas med och utger mig för att vara deras representant, skillnaden är väl att de har ett helt plan med advokater som skulle knacka på...
Troligen kan ni dock inte tvinga er till domännamnen (om ni inte registrerat föreningens namn som någon form av varumärke eller något i den stilen) men ni kan ju i alla fall få bort infomration som lurar besökare till att personen är en representant.
Vet att en av Sveriges största idrottsföreningar (i och för sig med ett registrerat namn, klassat som varumärke) genom juridiska åtgärder fick vissa domännamn till sig från någon som gjorde ungefär samma sak som i ditt fall.
/Anders Holgersson