Ämne: Förbannad
Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-16, 02:16 #35
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Ja lite löjligt är det.
Men svensk lagstiftning är på sina ställen otroligt antik rent ut sagt.
Den har inte följt med i utvecklingen alls.

Känner en vän till mig som är både Polis och har en kollega som var med om en liknande situation men han fick inte exakt så stora skador men den gärningsmannen fick 6 månanders fängelse.

Men sån är lagen.

Samma är det med lagen om sexuella övergrepp samt våldtäkter.

Pappa, mina trosor sitter bak och fram", sa hon.

En 13-årig flicka åkte den 19 augusti in till Motala för att lägga undan ett par byxor i väntan på barnbidraget. Vid tiotiden på kvällen ramlade hon in genom dörren: " Pappa, mina trosor sitter bak och fram", sa hon.

Tingsrätten dömde fyra män (30, 26, 22 och 16 år) för grov våldtäkt. Hovrätten friade två av männen och mildrade domen till sexuellt utnyttjande för de andra två.

Nu har en insamling gjorts för att familjen ska få råd att begära en ny rättegång via Högsta domstolen. "Min dotter fick straffet"

Nu har en protestlista startat för att vi nu kräver hårdare straff mot ALLA sexuella övergrepp, det finns inga förmildrande omständigheter och det ska inte heller gå att fria gärningsmannen ifråga och skylla på att någon hade högt promille i kroppen! Vi kräver skärpt lagändring NU! Och vi kräver att männen i Motala får sin dom och att det INTE skylls på att flickan hade fått i sig alkohol!

Detta kommer att skickas till hovrätten, Högsta domstolen, Motala kommunfullmäktige,tidningar, politiker, statsministern och justitieministern Tomas Bodström.

Det får inte fortsätta så här- nu måste vi... FOLKET - PROTESTERA!!!
Det är både kvinnor, flickor, och framför allt våra barn det handlar om, så skriv nu på!!!

Obs: Ingen insamling till namn nu i denna tråd utan detta gäller in insamling av namn via en annan plats på annat sätt.
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat