Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-15, 23:22 #2
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Reg.datum: May 2004
Absolut! Även om värdet är betydligt lägre än rena 3-bokstävers .com. Det beror i.o.f.s. lite på vilken kombination av tecken som domänen har, men helt klart är dock att en 3-tecken .com har ett visst värde. Nu börjar t.o.m. folk att jaga och spekulera i 4-bokstävers .com. Tror dock inte att 4-bokstav/siffra kommer att vara åtråvärda inom en överskådlig framtid såvida de ej betyder något speciellt.

Kolla in på något öppet domänforum: t.ex. *afternic.com eller *namepros.com i deras "appriasals-rum" eller "domain-for-sale-rum" så får du en liten inblick i hur resonemanget går och priserna ligger.

Hypat eller ej låter jag vara osagt. På vissa forum fantiserar människor i grupp om värdet av deras domäner, även om de inte får något bud, någonsin. Så ta allt inbördes-beundran-snack med en nypa salt. Ett domännamn kan egentligen bara värderas av en presumtiv kund. Det blir lite löjligt när domänägaren ska övertyga hela världen om hur förträffligt och värdefullt hans/hennes domännamn är. Ett domännamn är värt precis lika mycket eller lite som någon är beredd att betala för det. Sedan att hitta rätt köpare, ja det är en helt annan historia...

Jag hoppade in alldeles försent i domänkarusellen (nov/dec 2004), så jag äger inte ens någon 3-tecken .com domän ännu. Men jag skulle inte gråta precis om jag kom över ett par stycken.

Lycka till med domänen/domänerna!

Mvh /Stefan

Edit: Gammal och glömsk.
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat