Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-15, 20:23 #30
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Nostra

Som jag skrev innan så är allt möjligt om man håller sig borta från banners och kommer på nya metoder.

Jag kan säga att jag nån gång runt år 2000 hade en idée till sajt som skulle jämföra priser på produkter mellan butiker. Tänkte åka runt med listor på onoff, elgiganten, expert o.s.v. samt kolla på hemsidor och på relativ daglig basis för att få ihop en sida där man kunde jämföra priser. Jag hade tänkt göra det mest som protest mot reklamblaskorna som kommer varje vecka med lågprislöften trots att företagen är långt dyrare än konkurrenterna. Det blev dock ingen sida när jag tänkte vad jag skulle kunna få ut av det hela. Jag trodde företagen skulle bli sura och såg inga möjligheter till att tjäna pengar utom stämningar från butiker som tappat möjlighet att ta ut överpriser. Och inget företag i världen skulle vilja annonsera på min sida.

Vad har vi 5 år senare - Pricerunner. Värderat till 200-300 miljoner kronor. och som tar betalat 2-3 kr/klick från företag som vill synas med att dom är billigast.

Man måste tänka, tänka och åter tänka. Komma på nått nytt. Det finns massa oupptäckta metoder för att lyckas. Jag tror att bannerannonseringen är på väg mot en långsam död, medans internetannonseringen växer explosionsartat. Så en dag kanske även du kommer på modellen som fungerar för dig.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat