Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-15, 18:38 #7
andhols avatar
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
andhols avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag köpte mig en HP LaserJet 2550 för detta ändamål, betalade omkring 3000 för skrivaren och ca en tusenlapp för en arkmatare samt pappersmagasin. Fördelen med HP var att toner m.m. som följde med vid leverans var fulla och inte demoexemplar (typ halvfulla eller så som vissa andra märken har.)

Det jag främst skrivit ut är en faktabroschyr som jag använder i reklamsyfte, förbrukningen som står i specarna gäller för 5% täckning av vardera färg har jag för mig. Men statusprogrammet för skrivaren uppdaterar sig själv med medelförbrukningen så det är ganska lätt att se om man får ekonomi i utskrifterna eller ej. Jag ligger för närvarande på 16% täckning av vardera färg men det blir ändå billigare än att köpa omkring tusen exemplar av foldern plus att jag printar de jag behöver för stunden. (Blir ju lätt att uppdatera längs vägen eller koppla utskrifterna med personlig prägel också)

Skriver ut på 160 grams papper som är ganska blankt, ser enligt mig helt ok ut.

En nackdel med skrivaren om någon blir sugen på den, man får inte med något pappersfack (arkmatare) utan man tvingas mata manuellt eller köpa det som tillbehör, bra att tänka på direkt. Annars har jag inga negativa erfarenheter.

EDIT: Går även utmärkt att skriva ut kuvert upp till C4 eller vad de nu heter för A4 papper så slipper jag göra etiketter till utskicken.

/Anders Holgersson
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat