Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-15, 13:58 #6
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Reg.datum: May 2004
Några ord på vägen från en nybörjare inom domänhandel:

Med tanke på att du haft den ett tag och även haft domännamnet med innehåll en tid så skulle jag nog säga 5000 kr. som en första "trevare" Sedan är allt en förhandlingsfråga.

Ta ett "fikamöte" med de intresserade för att diskutera försäljningen mm. Alltid bättre med ett muntligt möte för att stämma av och känna av varandra. Var försiktig i all e-post så att det inte framstår som att du säljer domänen till dom, utan att de faktiskt vill köpa den av dig. Det är viktigt, annars kanske de väljer att driva in domänen och gör gällande att du har registrerat den i "ond tro" i syfte att sälja den till dom. Vem vet? De kan då t.o.m. försöka att "driva" in domänen av ren princip. Då kanske du står där med 0:- och ingen domän alls.

1. Muntligt möte.
2. "Vill egentligen inte sälja, men eftersom ni vill köpa den och behöver den bättre än mig så..."
3. 5000:- med tanke på tiden du haft den och att det har varit en aktiv domän med viss trafik.

Ja, det var väl de små råd och tips som jag kom på just nu och som kanske kan vara till viss hjälp.

Lycka till med försäljningen!

Mvh /Stefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat