Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
"Utan att nämna några exempel så kan jag säga att det finns sidor som har ca 200 besök/dag och ger ca 5kkr/mån genom TD/Adsense."
Det där lät i mina ögon lite väl otroligt. Har testat Tradedoubler, Adsense och många andra genom åren på siter som har X antal tusen unika besökare per dag och miljontals sidvisningar per månad. Och kan inte säga att jag tycker det du säger verkar rimligt. Möjligtvis om någon fuskar enormt eller någon som har enorm tur. Kul hade dock varit att veta någon site som tjänar 15 000 kr i månaden på tradedoubler. Själv kan jag inte tänka mig annat än att det är typ de absolut största siterna i Sverige som gör det.
Vet inte alla här verkar hylla affiliateprogram men jag är av den totala motsatsen när det gäller sådana. Det gäller mindre summor pengar även om man har enormt mycket besökare. Det är i alla fall men erfarenhet.
Sen som någon här på forumet skrev att han blivit avstängd från Adsense för han hade CRT på 10 %. Jag kan inte säga annat än att 10 % verkar helt sjukt. CRT på runt 0.10 - 0.20 anser jag själv som normalt.
|