Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-14, 23:16 #18
LiXs avatar
LiX LiX är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
LiX LiX är inte uppkopplad
Nykomling
LiXs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Detta blir lite mer än 2 cent.

Jag vill varna dig för att nedan följer mina personliga åsikter. En del må vara hårda eller klumpigt formulerade men det är väl menat.

Citat:
1. Jag antog att logotypen inte var den bästa, men jag har utgått från mina egna kunskaper. Några förslag på vad som skulle göra logotypen bättre?
Jag råder dig att hitta någon som har lite känsla för det här med design som kan och har tid med att vägleda dig, du behöver det. Vissa har det medfött andra måste öva, öva och ja öva.

Citat:
2. Vad är det för fel på navigationen? Lite mer utförlig kritik hjälper mycket mer, är den svårförståelig, dåligt upplagd eller vad? Kan ju knappast förbättra utan att veta vad du har för tveksamheter.
Det är min uppfattning att navigationen är plottrig, otydlig och missledande. Det faktum att det finns två olika navigationer - den i sidhuvudet samt den till vänster - gör att det uppstår tveksamheter på vilken plats man finner vad. Personligen tolkar jag navigationen i sidhuvudet som huvudmenyn - något som inte verkar stämma med din tankegång. Tycker även att texten i navigationen är bitvis oklar - vad kommer hända när jag klickar på något märkt "LADDA NER" för ge ett exempel.

Citat:
4. Återigen, förklara gärna VARFÖR färgvalet är "skeptiskt", det ger inget att klanka ner på den då vet jag knappast vad jag behöver rätta till.
Jag borde formulerat mig annorlunda. Det är inget fel på färgerna i sig - alla färger har sin plats - det är hur de används som det är fel på. Det finns en hel vetenskap ägnad åt detta ämne. För att ge ett exempel tycker jag att man skall vara noga och konsekvent vad gäller färgval på text och bakgrund. På somliga ställen har du valt mörk text på ljus bakgrund andra ljus text på mörk bakgrund - som i forumet till exempel - vilket inte är snyggt.

Citat:
Synd att du tycker att det skett en försämring, vad hade DU föredragit att jag hade gjort utifrån NoobT-temat?
Det gigantiska sidhuvudet i den senare versionen sänder kalla kårar ner för min rygg samtidigt som jag finner NoobT-temat marginellt mer konsekvent och föredrar därför detta.

För övrigt är www.deviantart.com en bra plats för den som önskar finna diverse inspiration.

h34r:
LiX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat