Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-14, 13:49 #2
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
Tuff avvägning.

Å ena sidan:
Kunden blir inte glad om du nekar. Risken finns att kunden sprider ut till andra att ni inte är seriösa och ger dålig service osv.
Nu framgår det väl inte riktigt hur stora belopp det handlar om, men om det handlar om helt nya tröjor så kan det kanske vara läge att ge nya. Är det tröjor där det har gått en längre tid (och man kan misstänka ett antal tvättar, slitning etc) så kanske man kan prata med kunden och arbeta ut något.

Å andra sidan:
Om du ger kunden rätt, så blir kunden glad. Kunden kanske rentav berättar det för andra, att det där företaget var bra att göra med, åh vilken bra service de hade. Risken finns att kunden (eller andra) sätter detta i system, att de köper plagg som de använder ett tag, sen gör de sönder dem och du byter ut dem mot nya...

Finns det några speciella tvättråd, som att man skall tvätta den "in-och-ut" (avig?) så att snörerna inte kan fastna i maskinen etc. Kan det vara så att det finns risk om man tvättar tröjorna på ett speciellt sätt att snörena kan fastna i tvättmaskinen? Det kan faktiskt vara så att kunden har tittat på tvättlappen och följt anvisningarna för hur plagget skall tvättas, och att det därefter har blivit fel.

Att det blir fel på saker och ting händer, att en kund får två felaktiga produkter samtidigt är givetvis en liten chans, men fullt inträffbar.
Med tanke på att det handlar om EN kund med TVÅ fel så bör du nog vara på något sätt tillmötesgående. Exakt vad det innebär får du själv avgöra.

Det är mitt råd.
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat