Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
Ja, man ska nog inte dra en hel yrkeskår över en kam. Det handlar nog en personlig inställning.
Jag bode ett tag i utanför Falun. En liten bit utanför Falun ligger den en krog eller bar som heter Slussvakten (om jag nu minns rätt). Den har bara öppet på sommaren. Första året jag besökte den så hade den en supertrevlig vakt där. Han var normalbyggd och alltid prydligt klädd i kostym. När det kom en gäst sade han alltid "välkommen", frågade hur stor sällskapet var och anvisade dem ett bord. Jag såg aldrig ett bråk när jag var där.
Nästa år hade de av någon lustigt anledning, som vakter, två stora "typer" i bomberjacka. Varje gång jag var förbi, var det alltid stökigt och bråkigt i kön.
Kankse går det att säga att dörrvaktskåren är överrepresenterade när det gäller olämpliga personer. Tyvärr, finns det en hel del kriminella typer inom den kåren och en normal kriminell har ett större behov av kontroll och makt än "vanliga" människor.
Eftersom "dörren" eller krogkön är en ganska "högrisk-presumtiv-bråk-miljö", så kan det säkert te sig lockande för folk som gärna vill delta i bråk att arbeta i en sådan miljö. Med andra ord så är en fredlig lösning på ett problem inte det intressanta utan tvärtom.
|