Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-13, 21:39 #16
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
*Bump*
Ytterligare ett pucko.
Länk

Hittar ofta mina bilder och texter på nystartade shoppar
I och för sig smickrande att dom ser mig som så mycket bättre att dom vill plagiera mig, men nu börjar jag tröttna. Skrev ihop några väl valda ord...

// Mats

Klippt från mitt mejl
Hej xxx.

Det är sorgligt att se hur ytterligare en oseriös aktör på den svenska marknaden poppar upp i form av www.url.se, ännu en person som tror att "bara jag sätter upp en sexshop så kommer jag att bli rik".

I ditt fall har du dock gått så långt över dom gränser som finns och att kalla dig seriös ser jag som ett hån emot oss övriga seriösa sexshoppar.

Vad grundar jag då mina starka uttalanden på?

1. Du har gått en genväg genom att helt enkelt skaffa xxx som leverantör eftersom dom har gjort (nästan) allt jobbet åt dig genom att du bara kunde hämta bilder och text på deras hemsida, lätt som en plätt att bygga en shop med den förutsättningen. Att du dessutom använder en länk till deras grossist-sida där dina kunder kan surfa runt hos dom och välja produkter ser jag som oerhört ogenomtänkt och fruktansvärt slappt och simpelt från din sida.

2. Du har gjort ytterligare ett stort misstag och det är att du har kopierat/stulet text från Lastbryggan och det är efter alla tusentals timmars arbete som jag har lagt ner på att skanna och skriva texter manuellt inget som jag tänker acceptera. Du har inte ens tänkt på att det står "Lastbryggan" i bakgrunden på några av bilderna...

3. Det du har gjort är dessutom olagligt enl. Lag 1960:729 om upphovsrätt. Där det står att läsa att kopiera material utan tillstånd från upphovsmannen (Lastbryggan) är olagligt.

Visst är det enkelt och smidigt tills någon kommer på vad du pysslar med.

Jag förväntar mig att du omgående tar bort allt stulet material från din hemsida.

För att du inte som dom flesta andra som snott texter och bilder från mig skall kunna neka till det och ändra det snabbt så har jag lagt upp ett par skärmdumpar på www.url.se/xxx

Jag har även skickat en kopia på detta mejl till xxx och jag hoppas att dom drar öronen åt sig och inser vilket oseriöst företag dom fått att göra med, hoppas att du inser vad du ställt till med och att för att komma någon vart inom denna branschen så krävs det lite mer än att bara klippa och klistra.

Förväntar mig svar och åtgärd från dig via mejl.
Bästa hälsningar Mats på Lastbryggan
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat