Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-13, 14:32 #33
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by programmer@Feb 13 2005, 14:53
Det var ett annorlunda men i många fall bra sätt att bemöta kunderna! Jag fick ett liknande brev från tandläkaren där de stod "Hej! Vi saknade dig den .... ring oss för att boka en ny tid". Genast blev det mkt enklare att ta sig dit trotts att man missade första gången!

Smart smart.
Men de gav igen genom att borra några extra hål som straff?

Jag tror mer på metoden att gå varligt fram i början, vara vänlig helt enkelt. Då tycker kunderna "Schysst företag, jag missade att betala fakturan men gör det nu 3 dagar senare och får ingen påminnelsekostnad/ränta. Bra, de är måna som sina kunder,dem handlar jag hos igen."

Jag vet själv när man handlar nånstans och de skickar ut påminnelse på förfallodagen. Man har lagt det till betalning på absolut sista dagen, och dagen efter förfallodagen har man fått ett påminnelsebrev med avgift fastän man har betalt i tid. Det ger inget bra intryck tycker jag...

Ett tillägg som vi har gjort i något utskick var i stil med:

"För att kunna erbjuda dig bästa möjliga pris, är det viktigt att vi erhåller betalning i tid."

Men det föll bort lite, då det lät lite "för mycket"... Kunden kanske inte tycker att det var bästa priset
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat