Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
Alla kunder som betalar i tid är inte svinpälsar, det är mänskligt att faktiskt glömma av. Bara de betalar så är de okej.
Vi sänder faktura på mindre belopp om kunden så önskar.
Och vi har betalt för alla fakturor under det året vi har haft butiken igång.
Ca 4-5 kunder har vi varit tvungna att skicka påminnelsemail till, och då har det mer varit av slaget: "Hej X, vi saknar dina pengar.. Du beställde varor från oss xx-xx-xx och fick en faktura på xx kronor som skulle ha varit betald xx-xx-xx. Vi kan inte finna att du har betalt detta.
Här får du uppgifterna igen om du saknar dem:
Postgiro:
Belopp:
Hör av dig om du har betalt, eller har några frågor.
Med vänliga hälsningar"
Det funkar, folk blir vänligt bemötta och säger "Oj, det glömde jag. Jag betalar direkt." Går man på dem hårt från början så blir de negativt inställda till företaget. Ett företag lever ju på sina kunder, och det gäller ju att ha en god relation med dem. Men givetvis skall man ta i lite hårdare i nästa steg om de inte betalar.
Även en kund som inte betalade i tid får en ny chans. Märker man att de är konsekvent sena med sina betalningar, så kan man antingen välja att ta upp det på ett snyggt sätt med kunden eller att begära att kunden betalar i förskott.
|