Jag får en känsla av att ni inte har tänkt igenom det så mycket, när jag sneglar på er hemsida.
Prisgaranti i all ära, men den innebär egentligen inte så mycket för kunden. Om de köper en GPS från er idag som ni säger ni är billigast på, sen ser de efteråt att företaget X säljer den 300 kronor billigare. Då bjuder ni på frakten nästa gång de köper något från er. Räknar ni med att kunden kommer tillbaka om det var en stor prisskillnad?
Om ni inte kan pressa era priser under det priset kunden hittar, så tar ni bort varan ur sortimentet. Hur lång tid då?

Varför krångla till det...?
Det står inte att produkterna levereras med engelsk manual.
Har ni tänkt på garantiregler etc. Era kunder kan inte sända produkterna till Sportmanship om de går sönder. De åtar sig endast support på svensksålda produkter vilket inte era räknas som. Därför om ni får en produkt i retur så skall den sändas till England för reparation. Har ni räknat med det i era marginaler?
T.ex Garmin Etrex är känd för att ha problem med gummilisten och "joystickknappen" som glappar. För svenska kunder är det enkelt, det skickas endast inom Sverige. Men för en som har köpt en importerad GPS så gäller det företagspaket till England.
Risken finns att kunden inte vill skicka den direkt då det kostar att skicka paket till England, de skickar den till er och ni åker på kostnaden.
EU i all ära, men det råder fortfarande vissa skillnader när det gäller garantier. Tänk på att företag inte har samma konsumentskydd som privatpersoner. Privatpersoners konsumentskydd är bra - för dem

Men hur lång garanti är det på engelsksålda GPS, hur lång garantitid är det i Sverige? Skiljer det? Risken finns att en kund kommer med en GPS som har gått sönder, och att ni är skyldiga enligt lag att ersäta kunden men inte får ut det från leverantören.
T.ex så har alla svenskasålda Garmin 3 års garanti, det har Sportmanship gjort för att locka folk att köpa dyra GPSer i Sverige.
Vid en snabb överblick så har t.ex Solteknik (
www.soltek.se) lägre priser än vad ni har. På en Legend C tar ni 5520, de tar 4181. Det är 1339 kronor i skillnad, samt snabbare leverans. 7-14 dagars leverans är lång tid inom GPS-handeln. Netcentrum.se tar 3995 och har de i lager. De skickas alltså direkt till kunden.
Vad vill jag då få sagt med detta inlägg? Skall ni satsa på låga priser så måste ni också erbjuda något som de andra inte har. Att bara ha låga priser räcker inte längre. Folk vill ha det billigt och snabbt. Att säga till folk "Du får den billigare än butiken därborta, men du får vänta nån vecka eller två medans de har den i lager" det funkar kanske på vissa kunder. Men de flesta kunder vill hellre kunna ha produkten snabbt. Många bedömer leveranstider lite på hur effektiva företaget är, hur snabba är de om jag får problem med produkten... Jag har surfat runt lite bland tusentals nätbutiker och man finner ibland en del företag som säger att leverans sker inom 30 dagar normalt. Det är svårmotiverat för mig. Okej om en produkt är slut i lager, sånt kan inträffa.
Ni skulle kanske hitta någon närmare samarbetspartner som kan ge er moms också. Just nu "loosar" ni momsen på era inköp.
Många av de större GPS-internetbutikerna har inte eget lager i normala fall, de sänder sina beställningar till leverantören som skickar ut produkten direkt till kund för att spara in på pengar och tid. Det är svårslaget.
Jag har mycket erfarenhet av GPS-branschen och är själv delvis inom den, du får gärna ta kontakt med mig så kan vi prata lite. Jag har vissa kontakter som du skulle kunna använda dig av.