|
Nykomling
|
|
Reg.datum: Jan 2005
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jan 2005
|
Handelsbanken är i o f sig bra. MEN. Har haft dem i ett år och nu är jag less!
1250 spänn per år för ett bankkonto samt ett bankgirooch ett mastercard. DU gör allt arbete med att mata in uppgifter för betalning. HB tar dock betalt för VARJE in OCH ut betalning som görs på ditt BG. VARJE alltså. Du gör arbetet. Ränta på kontot? Skulle inte tro det. Jag är så jävla less på att som företagare betala extra bara för att jag är just det, företagare. Bredband, telefoni, banktjänster, you name it.
Jag har nu bytt till Nordea som för 1500 kronor erbjuder bankkonto, bankgiro, postgiro, två mastercard, de första 100 utbetalningarna gratis, INGA avgifter för inbetalningar vare sig på PG eller BG. Givetivis Internetbank.
Handelsbanken har tappat mig som kund för att de är småsnåla. Om jag använt pappersmodellen på BG kan jag förstå att de vill ha en hanteringsavgift men när jag skött allt via Internet blir jag skogstokig över sådana här småaktigheter. Det rör som ca 1 spänn per transaktion. Beakta hur många företagare de har med företagspaket så blir det en helvetes massa pengar de får genom att titta på en dataskärm. Och får du tillbaka något i ex. ränta eller annan gratifikation? Pfuh!.
/Pajsarn
|