Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-12, 11:37 #7
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by Fulton@Feb 8 2005, 14:00
Vad gäller skillnaden mellan Google och Overture så har du med stor sannolikhet olika målgrupper du når ut till. Har du analyserat var i "tratten" som du tappar besökarna?
Nej, jag har inte gjort någon analys av var jag tappar presumtiva kunder. Det verkar helt enkelt bara vara på det viset att det kommer flest besökare från Google oavsett om det går via AdWord eller via organiska länkar.

Jag har dessutom bättre placering på MSN på både organisk placering och annonser.

Någon stans tror jag helt enkelt att folk använder sig i större utsträckning av Google än av MSN än vad MSN säger. Aftonbladet.se frågade ju sina läsare vilken sökmoter de använder sig av. Runt 80 % svarade Google. Den siffran stämmer ganska bra med den trafik som genereras till min sida.

Å andra sidan kan det vara på det viset att de som använder sig av Google gör färre sökningar än de som använder sig av MSN. Det kan bero på att Google ger bättre träffar så folk inte behöver söka så många gånger för att hitta det de söker efter. Vem vet?
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat