Ämne: 3Gnytt.nu
Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-11, 17:51 #5
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Robert@Feb 11 2005, 16:56
Du kommer att få många type-ins, jag menar, hur många använder "-" när dom hört en url nämnas?
Vad är "många" typeins för dig? Jag ser dig prata mycket om typeins och "bra" domännamn.

Det kanske funkar i USA med 500 miljoner invånare, men Sverige? Det finns bara så många potentiella människor som kan "prova" ett domännamn.

3GNytt.se känns väl inte direkt som det första jag skriver in när jag vill se info om 3G. 3G.se möjligen, men vem håller på med sånt idag? Det är google som gäller.

Även FL-Net nu skulle lansera nåt vettigt på 3g-nytt.se, hur många kommer att faktiskt skriva in urlen manuellt till de siterna och sedan "glömma" dashen? Deras alexa ranking är så hög att det troligen knappt är värt att hosta siten f.n.

Lite löst baserat på http://www.it-nytt.nu/'s alexa-statistik, 2,4 miljoner i ranking. Så jämför jag med en av mina siter, som har 1.7m i ranking (närmaste jag kommer) - den har ca 200 unika besök om dagen. Låt oss för enkelheten säga att det är 200 vanliga besök om dagen (dvs inte unika). Av de 200, hur många kör en typein? 10-20? Hur många av dem skriver potentiellt fel? 1? I verkligheten skulle jag gissa på att det är snarare 1-5 som skriver in urlen manuellt. Och ännu värre som skriver fel.

Du får gärna förklara dig, för jag förstår verkligen inte.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat