Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
Skriver någon på WN typ: "Jag funderar på att regga in domänen domäntjuvar.se och undrar om det är ett bra namn?". Skulle någon som läser det då slänga sig på och regga in domänen, så tycker jag att spaden inte är långt borta.
Om ett domännamsförslag är "publicerat" på WN kan det dock inte betyda att namnet är bannlyst för registering. Det måste ju finnas en rimlig tid för bannlysningen. Ett dygn kan vara ett bra alternativ.
Om ett bra namn dyker upp och t.ex. jag tycker att det är mycket bra, och slänger mig på att registera det, så skulle åtminstone jag vara helt villigt att släppa det till den som kom på det för självkostnadspris.
Det skulle även vara så att någon frågar om ett namn till en idé, men jag ser en helt annat idé med det namnet och slänger mig på att registrera det, så skulle jag nog erbjuda den som fråga samarbete om min idé, i andra hand skulle jag nog ändå släppa domänamnet till den som kom på det först.
Det är en knepig fråga detta. Ska WN vara ett seriöst forum, så måste var och en som är medlem här ha någon form av egen etik för deltagandet. Jag vill kunna bolla "seriösa" saker och får seriösa svar. I annat fall kanske jag inte vågar skriva något i räddsla att bli "bestulen".
Naturligvis uppkommer idéer om saker och ting när detta forum läsase, men det är ju bara positivt och säkert en orsak till att många är medlemmar här. Att vara medlem med tanken att "stjäla" andras idéer känns för mig inte bra. Jag ser dock inget hinder i att konkurrera med andras idéer. Det finns massor med hemsidor, som jag tycker kunde göras bättre. I det läget är det inget fel att konkurrera.
|