Ämne: Double.se
Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-09, 13:21 #115
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 8 2005, 12:33
Affiliates betalar 50% i avgift hur som helst men dom SER INTE DET med nuvarande modellen.

Exempel: Jag vill betala ut 100 kr / avslut. DÅ kan jag inte skriva in det på double utan måste tänka baklänges och lägga på arbetsgivaravgifter, så jag skriver in 77 kr, får sedan en faktura på 77 kr + 30% = 100 kr

Och affiliates får ut 77 kr - 30% = ca 50 kr.

Om man körde TD modell skulle jag kunna skriva in direkt 100 kr och affiliates skulle få ut 50 kr hur som helst. Ingen får mer, ingen får mindre, ingen betalar mer, ingen betalar mindre, det är bara en enklare siffra som presenteras både för annonsörer och affiliates.

Skillnaden är att med doubles metod vet inte annonsörern inte i förväg vad klicket kommer kosta, och detta gör att jag med största sannolikhet kommer avsluta mina konton hos double. Och som du ser i forumet så tycker många andra annonsörer och affiliates samma sak. Synd att tappa annonsörer för att man gör det onödigt krånligt.
Jag kan bara konstatera att robertssons resonemang är rimligt.

Det verkar ju helt ologiskt att en annonsör ska betala tex 10kr om någon klickar på en länk på en sida som drivs av ett företag och 13,3 (10kr+30%) om någon klickar på motsvarande länk på en sida som drivs av en privatperson.

Det double borde göra är ju att ta ut denna transaktionsavgift som tidigare i tråden även kallats arbetsgivaravgift (30%) på alla klick. och betala ut provision+moms+arbetsgivaravgift/(transaktionsavgift)
till affiliates med registrerad f-skatt.
(och betala ut provision - 30%skatt till privatpersoner som de gör nu)

Personer med f-skatt betalar ju sedan in skatt och arbetsgivaravgift till staten.

Om double inte gör detta måste de medge att de har olika villkor för privatpersoner och företag som affiliates.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat