Citat:
Originally posted by grazzy@Feb 8 2005, 21:37
Jag har en liten skräckhistoria om tradera.
Såg nyligen en kille som sålde mp3spelare för ett par hundralappar på tradera. Tänkte 'äh vafan' och slog till och köpte en 128mbs noname spelare för 230+frakt (290:-).
Efter köpet som var ett sista minuten blev jag lite skeptisk då jag började kolla upp killen och såg att en av hans två "positiva" feedbacks var avstängd + att han hade haft kontot sen 2000 utan att använda det särskilt mycket. Det konstiga låg framförallt i att han helt plötsligt sålde > 150 mp3-spelare och annan elektronisk utrusning. Te.x. videokameror.
När jag sedan fick mail från hans yahoo-email och det stog att han hade 12 dagars leveranstid började det tjuta lite i varningsalarmen :-). Jag mailade tillbaka och frågade lite saker om spelaren samt varför han börjat sälja så mycket prylar så plötsligt. Fick bara ett väldigt "avvikande" svar. Jag bestämde mig helt sonika för att inte betala och meddelade i samma veva detta till tradera + info om det hela. Bad dem att kontrollera honom och eventuellt stänga av honom samt maila andra som köpt saker.
Fick svar från tradera:
"Om du inte betalar riskerar du en negativ feedback".
"Jaha" tänkte jag och resonerade som så att "det kan jag väl ta då..". Nu ett par veckor senare har säljaren -17 i feedback och är avstängd. Tradera har i flera mail visat sin total avsaknad på kundomsorg och sympati till flera av de andra användarna som betalade för produkter från säljaren. De har tom "censurerat" omdömen.
Så, som slutsats, jag välkommnar alla alternativa auktionssiter, sämre än tradera lär det knappast bli om ni ens så försöker.
|
Jag var på ett föredrag som Tradera's VD höll i för ett år sedan. Dom verkar väldigt måna om att ha bra kundkontakt. Det händer t.om att VD:n själv sätter sig och svarar i telefonen på supportavdelningen för att komma nära kunderna. Nu har jag själv ingen erfarenhet av Tradera, men med tanke på vad han snackade om de där 2 timmara så låter det som om du har haft otur.