Citat:
jag varit som du så hade jag varit glad att jag sluppit betala dessa 30% för företagsaffiliates och sett på det som positivt.
|
Jag blir så trött på att man försöker göra det så bra som möjligt men det ska hela tiden misstolkas och vissa folk drar konstiga slutsatser.
När jag var med och startade Double så inledde vi med att ta en transaktionsavgift på ALL provision som betalades in till oss. Oavsett om det var privatperson eller företag som stog för trafiken. Dessutom tog vi ca 50% från våra affiliates (känner ni igen denna modell, den vissa vill ha här?).
Sedan tänkte vi om:
1. "Varför inte ta bort den extra avgift som affiliates betalar så att de endast får betala vanlig skatt på 32%". Vilket vi gjorde med god framgång.
2."Varför inte ta bort transaktionsavgiften som företags-affiliates genererar helt så blir våra annonsörer gladare om de får mindre att betala."
Steg 2 verkar inte alls ha lyckats. Istället för att du som annonsör ska vara glad för att du slipper betala 33% i transaktionsavgift på all provision du blir skylldig våra affiliates så slängs det ris på oss "varför ska jag betala mer för privatpersoner...bu hu...".
Jag kan gärna årdna så att ni som klagar på detta får betala 33% på hela det belopp som ska gå till våra affiliates och då går de pengar som genererats av våra företagsaffiliates in i vår ficka istället för att stanna i er, något som låter bra kanske?
Nu får det räcka för dagen, trevlig kväll alle sammans.