Citat:
Originally posted by dee@Feb 8 2005, 18:17
aha.. du menar annonsörer... jo, de blir ju att annonsören i detta fall får betala 30% mer om privatperson skickar besök/kunder ja.
Men asså.. sådana är ju reglerna. Double vinner en hel del på glada affiliates kan jag tänka mig. Inte alla affiliates driver företag. Hade jag varit som du så hade jag varit glad att jag sluppit betala dessa 30% för företagsaffiliates och sett på det som positivt.
|
Precis, sånna är doubles nya regler och det är det jag och många andra reagerat på.
Glada och glada affiliates... Dom får exakt lika mycket, bara att det presenteras annorlunda. En annonsör som vill betala ut 100 kr provision till en privatperson får lägga avslutersättningen på 77 kr för att det ska bli 100 kr i slutändan.
Visst kan man se det tvärtom, men om jag sätter provisionen på ett avslut till 100 kr så vill jag att det ska vara 100 kr... inte 77 eller 133.
Dessutom är det så att företagssidor oftast håller högre standard än "nisses sida som är under uppbyggnad, klicka på mina länkar". Därför tycker jag att företagssidor borde premieras inte straffas.