Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-08, 16:51 #3
Pjotr Pjotr är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Pjotr Pjotr är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Hej, och tack för förslaget. Jag har kollat på några OS-lösningar, men ingen har kännts riktigt rätt.

Jag vet inte riktigt hur jag skall förklara, men det jag vill åt är en infrastruktur, där man enkelt kan "plugga in" nya sidor, med ett minimum av arbete för att anpassa sidan till den allmänna stilen.

Jag vill alltså kunna koda en ny special-sida i PHP, som med hjälp av databasen och vissa sessionsvariabler gör sin grej, och sedan enkelt plugga in den i hierarkin. Typsnitt, format,länkar, menyer osv skall styras av infrastrukturen (med hjälp av CSS).

Jag vill dessutom utnytttja databasstrukturen till max, och det känner jag att jag vill koda själv.

Jag vill bara ha ett ram-system som hanterar användare, sid-utseende, behörighet osv. All applikationskod vill jag till största delen göra själv, utom kanske vissa standardfunktioner. Låter det begripligt?

Det slutar nog med att jag gör detta själv, jag inbillade mig bara att med så många skickliga PHP-kopare som det finns därute så borde nån ha tänkt i den här banorna redan. Tyvärr har alla lösningar jag sett varit skräddarsydda för att vara en 'community', portal, eller nån annan typ av applikation.

JAG vill göra applikationen, men jag köper gärna ramverket.

mvh
Peter Andersson
Pjotr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat