Citat:
Anledningen till att vi inte kor pa tradedoublers modell ar for att vi tycker att det ar dumt att ta hela 50% fran folk som slitit for att tjana ihop dom pengar de har fatt ihop. Vad tror du vara affiliates hallre betalar, 30% eller 50% i avgifter? Denna diskussion kan ga for evigt, vi har valt att gora pa detta vis, thats it.
|
Affiliates betalar 50% i avgift hur som helst men dom SER INTE DET med nuvarande modellen.
Exempel: Jag vill betala ut 100 kr / avslut. DÅ kan jag inte skriva in det på double utan måste tänka baklänges och lägga på arbetsgivaravgifter, så jag skriver in 77 kr, får sedan en faktura på 77 kr + 30% = 100 kr
Och affiliates får ut 77 kr - 30% = ca 50 kr.
Om man körde TD modell skulle jag kunna skriva in direkt 100 kr och affiliates skulle få ut 50 kr hur som helst. Ingen får mer, ingen får mindre, ingen betalar mer, ingen betalar mindre, det är bara en enklare siffra som presenteras både för annonsörer och affiliates.
Citat:
OM vi skulle kora pa tradedoublers modell sa skulle vi ta ..... OCH OCH OCH en transaktionsavgift pa 30% fran vara annonsorer som tradedoubler tydligen gor och DEN avgiften skulle ga direkt in i var ficka.
|
Varför måste ni lägga på 30% för att ni gjort den enklare? Visst får ni ta ut vilka avgifter ni vill ni bestämer, men jag förstår inte varför ni ska stoppa 30% i fickan för att ni gjort det hela enklare? Hur kommer det sig att ni kan köra utan denna avgift idag? Det blir ju inte dyrare för er med TD modellen!
Citat:
Darfor skulle doublenet tjana pa att ga over till tradedoublers modell, men det gor vi inte. Hur vi an vrider och vander pa detta sa ar var (doubles) modell billigare for bade affiliates och annonsorer!!
|
NEJ, hur vi än vrider och vänder på det så kostar båda modellerna (utan ditt 30% pålägg) EXAKT lika mycket... EXAKT... för jag får betala EXAKT samma summa, och affiliates får ut EXAKT samma summa, och staten får EXAKT samma summa.
Skillnaden är att med doubles metod vet inte annonsörern inte i förväg vad klicket kommer kosta, och detta gör att jag med största sannolikhet kommer avsluta mina konton hos double. Och som du ser i forumet så tycker många andra annonsörer och affiliates samma sak. Synd att tappa annonsörer för att man gör det onödigt krånligt.