Ämne: Double.se
Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-08, 11:10 #98
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Varför ska double ta 30% provision från alla helt plötsligt??? Jag förstår inte detta!!!
Det kommer vi inte gora. Jag sager bra att vi skulle tjana pa det och jag kommer snart att forklara varfor.

Citat:
Tar double idag ut någon trafik/provison/fömedlings avgift (ja kalla den vad du vill, en avgift som double stoppar i sin ficka) för trafiken utöver den fasta månadsavgiften?
Svar nej.

Anledningen till att vi inte kor pa tradedoublers modell ar for att vi tycker att det ar dumt att ta hela 50% fran folk som slitit for att tjana ihop dom pengar de har fatt ihop. Vad tror du vara affiliates hallre betalar, 30% eller 50% i avgifter? Denna diskussion kan ga for evigt, vi har valt att gora pa detta vis, thats it.

OM vi skulle kora pa tradedoublers modell sa skulle vi ta precis som du sager dra av:

Citat:
Jag sätter ett avslutpris på 100 kr.
Double fakturerar mig 100 kr.
Privatpersoner får ut 100kr - ca30% arbetsgivaravgift - ca30% skatt = ca 50kr
Företag får ut 100kr.
Momsen är inte med i kalkylen men läggs på så klart.
OCH OCH OCH en transaktionsavgift pa 30% fran vara annonsorer som tradedoubler tydligen gor och DEN avgiften skulle ga direkt in i var ficka.
Da skulle vi alltsa ha dragit av 50% fran vara affiliates och DESSUTOM ha tagit 30% fran vara annonsorer oavsett om det var ett foretag eller privatperson som skickade trafiken/avsluten.

Darfor skulle doublenet tjana pa att ga over till tradedoublers modell, men det gor vi inte. Hur vi an vrider och vander pa detta sa ar var (doubles) modell billigare for bade affiliates och annonsorer!!

Citat:
Jag är INTE ute efter att double inte ska tjänar pengar, klart dom ska tjäna pengar för det är en bra tjänst dom erbjuder MEN det är MYCKET irriterande som annonsör inte veta HUR MYCKET man betalar, FÖR VAD man betalar och TILL VEM man betalar!
.

Vi skulle kunna visa den transaktionsavgift vi tar till privatpersoner i rapporten... Ska notera detta sa att vi fixar in det snart. Allt gar att fixa bara man vill.
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat