Citat:
Jag byter gärna till TradeDoublers system! Det skulle innebära att vi tar 30% (som nämnt ovan) på BÅDE privatpersoners och företags provision SAMT ta 30% från affiliates provision...! Det tycker jag låter som en bra deal FÖR OSS * .
|
Jag blir bara mer och mer irriterad ju mer jag tänker på detta!!!
Varför ska double ta 30% provision från alla helt plötsligt??? Jag förstår inte detta!!!
När jag blev annonsör hos double i oktober så frågade jag om double tar ut trafik/provison/fömedlings avgift (ja kalla den vad du vill, en avgift som double stoppar i sin ficka) för trafiken utöver FASTA månadsavgiften. Svaret blev NEJ. Bara en FAST MÅNADSAVGIFT.
Då ställer jag samma fråga idag. Tar double idag ut någon trafik/provison/fömedlings avgift (ja kalla den vad du vill, en avgift som double stoppar i sin ficka) för trafiken utöver den fasta månadsavgiften?
Om ja, hur mycket?
Om nej, vad är problemet med TD modellen?
Jag sätter ett avslutpris på 100 kr.
Double fakturerar mig 100 kr.
Privatpersoner får ut 100kr - ca30% arbetsgivaravgift - ca30% skatt = ca 50kr
Företag får ut 100kr.
Momsen är inte med i kalkylen men läggs på så klart.
Var i denna kalkyl skulle double tjäna 30% provision som du skriver?
Detta är ett solklart och enkelt system! Allt annat blåser oss annonsörer på pengar!
Jag är INTE ute efter att double inte ska tjänar pengar, klart dom ska tjäna pengar för det är en bra tjänst dom erbjuder MEN det är MYCKET irriterande som annonsör inte veta HUR MYCKET man betalar, FÖR VAD man betalar och TILL VEM man betalar!