Ämne: Double.se
Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-08, 08:44 #95
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Jag byter gärna till TradeDoublers system! Det skulle innebära att vi tar 30% (som nämnt ovan) på BÅDE privatpersoners och företags provision SAMT ta 30% från affiliates provision...! Det tycker jag låter som en bra deal FÖR OSS * .

Som det är nu så tar vi alltså bara 30% på privatpersoners provision vilket om du frågar mig gör vårat system bättre både för företag och för privatpersoner.

Känns som att folk är allt för vana vid TradeDoublers avgifter som trotts allt är högre ... fast det ser ni ändå inte? *
Ena stunden tror jag att jag förstår nästa är jag lika förvirrad.

Om jag som annonsör annonserar så vill jag veta vad det kommer kosta. Om jag sätter ett click-pris till 50 öre eller avslut till 100 kr, så vill jag vet att det kommer kostar mig 50 öre/100 kr inte kanske 100 kr men kanske 133 kr...

Varför skulle det vara en bättre dela för Double att gå över till TD's modell. Det är ju inte double som behåller pengarna utan dom går in till skatteverket.

Om jag sätter ett pris på 100 kr/ avslut och det går till en privatperson så får double betala in ca 30% arbetsgivaravgift och ca 30% skatt. Resterande ca 50 kr går till affiliaten. Om det är ett företag så får företaget ut hela hundralappen.... Vad tjänar eller förlorar double på att gå över till denna modell, det kan jag inte förstå, klart och enkelt och alla fattar vad dom betalar och vad dom får ut!

Citat:
Vi håller naturligtvis koll på transaktionsavgiften precis som alla andra avgifter som uppstår.
Ni håller koll, men jag vet inte i förväg om klicket kommer kostar mig 100 kr eller 133 kr... en YTTERST väsentlig skillnad för mig!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat