|
Medlem
|
|
Reg.datum: Sep 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2004
|
Jag har märk av stora förändringarna på flera av mina kunders sidor fast inte på alla. Jag hade ett par sajter i googles sandbox som nu kommit ut med samma SERP som de hade innan florida uppdateringen. Även algoritmen verkar uppdaterad. Ett par av mina sajter har legat 1:a och 2:a på de andra stora, Yahoo, MSN, mm för olika nyckelord inom "manufacturing" men hade halkat nästan helt ur googles index. Jag har fokuserat på inkommande länkar sista tiden men en av sajterna jag fokuserat på ligger kvar i sandboxen, så den teorin, att det skulle vara IBL håller nog inte!
Det pratas mycket på engelska ceo forum om detta. Förhopningsvis är det inte något tillfälligt. Detta händer ju med jämna mellanrum och sedan går allt tillbaks till det normala....
Jag har inte sett några förändringar på de svenska sajter jag jobbar med. Personligen tror jag inte de hamnar i sandboxen eftersom konkurensen inte är tillräckligt stor för att bli utknuffad. ser du förändringar här beror det snarare på att algoritmen är ändrad. För gemene man som sitter på ett vanligt svenskt företag som webbmaster kan jag tillägga att det inte är en hopplös uppgift att själv optimera sin sida. Konkurrensen är oftast obefintlig!
Niclas
|