Citat:
Originally posted by jozomannen@Feb 7 2005, 22:24
Själva google kan inte se hur länge folk på din sida är där inne, G kan inte heller kolla hur de klickar. Det enda sättet för Google att göra detta är att ha ett program installerat på surfarnas dator. Så om det skulle göra detta, skulle de antagligen bygga in det i Google-bar men att ta emot så mycket information från alla som använder Google-bar skulle vara helt omöjligt för de, därför kan det bara inte spela någon roll.
|
Ogillar när folk snackar som om det vore sant fastän det bara är rena chansningar
Till saken. Detta är saxat från ett inlägg på WW, av Brett Tabke. Detta betyder dock inte att det är 100 % sant, men nog så nära. :P
Citat:
Right now, Google is data rich but still data hungry. They have mountains of data to sift through from:
Toolbar Data: We all know just how much data is shuffled back to google.
* Referral data.
* Search Data (keywords...phrases, bookmarks).
* Time on site (between clicks).
* Surfing Path. Where to click, what to click, when to click, and even how to click.
Search Data: Not only simple search engine usage data, but referral data, keyword data, search path data, gfx data, browser data, usage data...etc.
* Usenet Data. What people talk about in public.
* Gmail - email data. What people talk about in private.
* Orkut - social network data. How people act in personal web environments.
* Directory Data. Who thinks who is hot.
* News Data. What the talking heads think.
* Graphics data, shopping data, consultant data...whew - there is no end.
* A dozen other data sets I've not even thought of yet - they have on hand.
|
Källa