Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-07, 21:51 #19
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Det kan skilja mycket på olika ÅF priser ifrån grossist/distributör. Dustin och Inwarehouse ( t ex) har ju naturligtvis betydligt lägre priser än många andra mindre aktörer och detta för att dom köper mer och använder eget lager på många produkter. Detta gör inköpspris + en hundrig ganska ointressant for dom som är prismedvetna. Däremot så kan jag hålla med om att det är god idé rent marknadsföringsmässigt - det låter ju bra helt enkelt och jag tor att en del kunder kommer uppleva dina priser som en klipp.

När det gäller billiga fraktsätt så är kan bussgods vara något att titta lite närmare på. Vet inte hur deras täckning ser ut runt om i Sverige med jag tror att den är ganska utbredd. Eftersom du kör Oscommerce så kan du ju sätta olika frakter för olika zoner för att hålla ner priser så långt det går.

Har en kompis som jobbar åt ett tyskt företag som levererar mycket till Sverige. Dom använder uteslutande UPS och skickar paket upp till 20kg direkt hem till kunden för runt 20 euro ifrån Tyskland. Vilket är ganska billigt om man jämför med fraktpriser inom Sverige. Och som någon nämnde så är det mycket som är billigare i Tyskland även om man betalar svensk moms. Kan vara något och tänka på för dom som både vill konkurrera OCH tjäna pengar
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat