Citat:
men var tar arbetsgivaravgiften, som annonserande företagat betalade, vägen?
Det betalar vi till skatteverket så klart. Alla arbetsgivare måste betala arbetsgivaravgift på sina anställda. I detta fall är det Double som är arbetsgivaren till sina affiliates. Det är oftast där folk blir förvirrade och därför kommer vi förmodligen att döpa om arbetsgivaravgiften till transaktionsavgift.
|
Varför skulle ni betala arbetsgivaravgift för företagen?
Uppställningen borde se ut så här:
TD:
1. Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr
2. Annonserande företagen får en faktura från TD på 10 kr + 30% transaktionsavgift + fast avgift (vad jag hört mellan 3000 - 8000kr / månad) + moms
3. Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% arbetsgivaravgift - ca 30% skatt = ca 5 kr... TD stoppar transaktionsavgift och fast avgift i fickan
4. Företag får ut 10 kr + moms... TD stoppar transaktionsavgift och fast avgift i fickan
Double:
1. Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr
2. Annonserande företagen får en faktura från double på 10 kr + 30% transaktionsavgift + fast avgift (800 kr / månad) + moms
3. Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% skatt = ca 7 kr... Double stoppar fast avgift i fickan och betalar transaktionsavgiften till skatteverket som arbetsgivaravgift
4. Företag får ut ca 10 kr + moms.... Double stoppar transaktionsavgift och fast avgift i fickan
Alltså tjänar ni ingen provision på privatpersonerna men det gör ni på företagen, rätta mig om jag har fel.