Ämne: Double.se
Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-07, 13:53 #88
Martin Martin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Martin Martin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
men var tar arbetsgivaravgiften, som annonserande företagat betalade, vägen?

Det betalar vi till skatteverket så klart. Alla arbetsgivare måste betala arbetsgivaravgift på sina anställda. I detta fall är det Double som är arbetsgivaren till sina affiliates. Det är oftast där folk blir förvirrade och därför kommer vi förmodligen att döpa om arbetsgivaravgiften till transaktionsavgift.
Varför skulle ni betala arbetsgivaravgift för företagen?

Uppställningen borde se ut så här:

TD:
1. Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr
2. Annonserande företagen får en faktura från TD på 10 kr + 30% transaktionsavgift + fast avgift (vad jag hört mellan 3000 - 8000kr / månad) + moms
3. Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% arbetsgivaravgift - ca 30% skatt = ca 5 kr... TD stoppar transaktionsavgift och fast avgift i fickan
4. Företag får ut 10 kr + moms... TD stoppar transaktionsavgift och fast avgift i fickan

Double:
1. Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr
2. Annonserande företagen får en faktura från double på 10 kr + 30% transaktionsavgift + fast avgift (800 kr / månad) + moms
3. Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% skatt = ca 7 kr... Double stoppar fast avgift i fickan och betalar transaktionsavgiften till skatteverket som arbetsgivaravgift
4. Företag får ut ca 10 kr + moms.... Double stoppar transaktionsavgift och fast avgift i fickan

Alltså tjänar ni ingen provision på privatpersonerna men det gör ni på företagen, rätta mig om jag har fel.
Martin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat