Citat:
Originally posted by double@Feb 7 2005, 11:19
Citat:
men var tar arbetsgivaravgiften, som annonserande företagat betalade, vägen?
|
Det betalar vi till skatteverket så klart. Alla arbetsgivare måste betala arbetsgivaravgift på sina anställda. I detta fall är det Double som är arbetsgivaren till sina affiliates. Det är oftast där folk blir förvirrade och därför kommer vi förmodligen att döpa om arbetsgivaravgiften till transaktionsavgift.
|
Nu förstår jag inte, betalar double.se arbetsgivaravgift på det som företag tjänar hos double?
Om ett företag är affiliate till double så ska inte double betala arvetsgivaravgift för utbetalning till företag!!! Precis som jag inte betalar arbetsgivaravgift när jag säljer en domän till ett annat företag eller köper webbdesign av nått annat företag.
Företag som gör affärer med varadra betalar bara själva tjänstekostnaden, alla andra skatter/avgifter ska företaget ta upp och bokföra i sitt företag. Därför tycker jag att även double ska inför detta självklara system, för just nu försvinner pengar!
Ett mycket bra exempel:
Jag har sida X som är annonsör hos double. Jag sätter 1 kr som klickersättning. Sedan klickar jag själv på min bannner 1000 gånger. Då får jag en faktura från double på 1000 kr + 30% arbetsgivaravgift. När double sedan ska betala ut ersättningen till mig igen så får jag bara ut 1000 kr. Menar du då helt seriöst att double betalar in 30% till staten???