Ämne: Double.se
Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-07, 11:19 #85
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Annonserande företagen får en faktura från double på 10 kr + 30% arbetsgivaravgift + double avgifter + moms
Annonserande företag får en faktura i detta fall 10 kr (provision till affiliate) + arbatsgivaravgift (30% av provisionen) + moms. Funderar på att byta namn på arbetsgivaravgiften till transaktionsavgift istället eftersom så många säger "men TradeDoubler har ingen sådan avgift...", men enligt trådarna ovan så verkar de trotts allt ha transaktionsavgifter.

Dom flesta amerikanska nätverk (som jag känner till) tar minst 20% i transaktionsavgift från sina annonsörer som de stoppar i fickan. Här i sverige har vi lite svårt med detta då så himla mycke pengar skall betalas i skatt å dylikt (Persson vill ju höja skatten dessutom ).

Citat:
Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% skatt = ca 7 kr... double stoppar avgiften i fickan
Vilken avgift? Dom 30% betalas ju till skatteverket.

Citat:
men var tar arbetsgivaravgiften, som annonserande företagat betalade, vägen?
Det betalar vi till skatteverket så klart. Alla arbetsgivare måste betala arbetsgivaravgift på sina anställda. I detta fall är det Double som är arbetsgivaren till sina affiliates. Det är oftast där folk blir förvirrade och därför kommer vi förmodligen att döpa om arbetsgivaravgiften till transaktionsavgift.

Citat:
Denna transaktiosnavgift är som jag skrev deras provision.
Fel, vi tjänar inte pengar på transaktionsavgifter (arbetsgivaravgifter). Allt detta hamnar slutligen hos skatteverket.

Citat:
Kommer det någon kommentar från Double?
Ber om usräkt för mitt sena svar. Har inte besökt WN på ett tag.

Citat:
Snälla double, byt server
Vi är på gång och byter lokal. Kommer snart att flytta in i en ny och fin lokal, då kommer även uppkopplingen bli bättre.
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat