Visa ett inlägg
Oläst 2003-03-29, 05:51 #8
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Att vi tillsammans kan starta en gemensam annonseringstjänst som vänder sig till företag utan att någon mellanhand som tar ut det mesta av vinsten. Dela in intresserade webmasters sidor i kategorier där företag enkelt kan välja vilka sidor de vill annonsera på skapligt billigt. Om network.nu bara ska förmedla kontakten eller även bygga något system för annonsering/betallning är en annan fråga.
För att detta verkligen ska bli något av en pålitlig tjänst måste isåfall network.nu investera i nya servrar samt skriva/köpa programvara. Att bara förmedla kontakter gör enligt mig att tjänstens kvalité riskerar att sjunka genom för lite statistik, jobbiga startprocesser etc hos enstaka sidor. Om då network.nu förmedlar kontakten, sänker det anséendet för hela kontaktförmedlingen.

Citat:
Själv är jag sugen ett länkbyte system så man (via javascript eller något annat) inför en dropdown meny på sin hemsida. Sedan om man gör ett länkbyte med någon annan medlem här så uppdateras den automatiskt. Gjärna ska det bara behövas ett klick för att ansöka om länkbyte med en medlem. Användarvänlighet...
Bra idé, även fast jag är emot att det ska vara en dropdown box (antar att du menar en <select> med det).

Citat:
Sedan skulle ett artikelarkiv(med artiklar om; annonsering, marknadsföring och server-lösningar!) inte vara helt fel.
Har en färdig programvara för artikelarkiv. Ända problemet är nog att hitta folk som kan skriva kvalitativa artiklar som också har tid. Påbörjade själv en artikel om PCRE för en månad sedan, den är kvar i samma skick som den var 1 timme efter jag började, pga tidsbrist.

Citat:
Och en svart lista(där man kan svartlista webbsidor, personer, webbhotell företag ect) skulle även vara bra.
Bra idé även det, dock är det lite farligt att det ibland drabbar oskyldiga på sådana listor, liksom i t ex antispamprogramvara. Detta oftast pga missförstånd eller dumdristiga anklagelser.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat