Citat:
Originally posted by pitbull@Feb 5 2005, 05:20
Har sagt det förut och säger det igen...
"Man får vad man betalar för."
Tycker inte man kan ställa samma krav på ett webbhotell som säljer utrymme för 12:- i månaden jämfört med ett som säljer samma utrymme för 150:- i månaden. Samma sak gäller de flesta produkter och tjänster här i livet. Kvalité kostar.
Jag har inte själv provat detta webbhotell. Klart man anar en hake någonstans med den prissättningen. Skulle i.o.f.s. kunna tänka mig att lägga upp en marknadsföringsida eller två där, men jag skulle nog akta mig för att lägga något större projekt där som jag är beroende av och som alltid måste vara i drift.
Vilken support förväntas för 12:- i månaden? Någon som har tänkt på att deras budgetering är beroende av intäkterna? Jag har svårt att se att de har något större överskott att lägga på support och kvalitétshöjande åtgärder när omkostnaderna är betalda.
12:- i månaden är ett busbra pris! Var lite ödmjuka istället och förvänta er inte mer än ni betalar för.
Nejdå, jag har inga intressen som styr mig i nämnda webbhotell, tycker bara att debatten är lite snedvriden i tråden och ett inlägg som belyser kopplingen mellan tjänst och pris kan förhoppningsvis neutralisera tråden en aning.
Med hopp om livet. /Stefan
Edit: Jag utgick från deras lägsta paketpris 12:- i månaden. Det kan mycket väl finnas de i tråden som betalar/betalat mer för abonnemanget/paketet. Men samma "naturlag" gäller fortfarande: Billigast är oftast skakigast, i alla fall när det gäller webbhotell.
|
Jag håller inte med!... det är den enklaste slutsatsen att slänga ur sig "man får vad man betalar för" ... men i verkligheten är det väldigt sällan någon korrelans mellan högre pris och bättre kvalite. Det finne inga som helst garantier för att det blir bättre för att det är dyrare.
Att mer stålar = mer kvalite-... är en marknadsföringsgrej... man köper inte på egentlig kvalite, utan på den kvalite man tror att man ska få. och den upplevda motsvarande under efterköpsprocessen bestämmer om man ska köpa mer... osv...
Jag tycker tvärtom att ditt sätt att se detta är snedvriden. "var ödmjuka!" ... mycket mörklig kommentar. vem förväntar sig eller tjänar på att kunden inte klagar?
Förr i tiden, när taylorismen fortfarnande hade ett starkare fäste i företagskulturen, ... och marknadsföring / kundrelationer mer eller mindre enbart var inriktade på att sälja, och inte på att skapa ökade kundfördelar osv... då , kanske det du säger stämmde, men nu... knappast. Inget seriöst företag med de målsättningar alla seriösa företag har (öka resultatet) har råd att anamma den inställningen..,
visst, det finns nåt som heter "lagom kvalite" (läs ikea), men det är långt ifrån det du implicerar, om att kunden gott får "ta" lite skit, pga det låga priset... Det är sannerligen en förlegad syn på företagandet, och jag garanterar att det företag som har den inställnigen komemr få mycket svårt att överleva på sikt...