Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-03, 13:18 #10
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
1. Hemsk logotyp. Bör göras högupplöst med möjligheten att skala om osv..
2. VÄCK med reklamen.. är det en ideell förening finns det dessutom ingen anledning att ha den där.
3. Problemet med upplösningen, jag sitter för tillfället på en 1920x1200 skärm och det är en hemsk syn (även på 1280x1024 är det en hemsk syn). Sätt en fast bredd på tabellen istället för 100%.

För att återgå till punkt 2, en regel som alla "nybörjare" på WN borde ta åt sig av är att skippa reklamen tills man har besökare, inget stör mig mer än en liten obetydlig site full med (tradedoubler)reklam - "klicka här, klicka där" osv. Inte sagt att din site är obetydlig, men reklamen störde mig direkt.

Visst, ni vill kunna tjäna pengar på ert projekt, men tänk isåfall långsiktigt. Reklamen skrämmer bort besökarna, såvida det inte finns riktigt bra content (vilket det i 99% av fallen inte finns). Det finns ingen enkel väg till att tjäna pengar, era projekt och eventuella investeringar i dem bör alltid göras med blicken i horisonten och inte tanken att tjäna några småslantar på annonser samma dag som siten öppnas.

Jag kan lova er att ni har betydligt bättre förutsättningar att lyckas i branschen om ni vid projektets start vänder ert tankesätt från "vilka annonser ska jag ha" till "hur ska jag få så bra tjänster/content som möjligt".