Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-03, 13:12 #2
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Du är inte ensam. Här kommer en kort story:

Vi råkade ut för detta för några år sen. Säljare ringer och vi tackar nej, faktura kommer och vi tackar nej, inkasso kommer och jag blev förbannad. Jag gör som alltid när det kommer konstiga grejer. Jag skriver direkt på fakturan/inkassot och frågar bara "Vad är detta?" och faxar in detta. Ofta får man ett långt svar och då svara jag återigen på deras papper "När har jag beställt detta och var är vår underskrift?" Då kommer det ett papper på en orderbekräftelse. Då svarade vi "Var är min underskrift?". Då kom det återigen papper och denna gång var det roligt. Eniro´s inkasso bolag hade skickat med ca 15 olika krav till olika företag i samma brev. Jag frågar då i nästa fax om vi ska betala alla företags? Fick aldrig någor svar...

Det finns mer roliga misstag från Gulasidorna/Eniro men en ursäkt fick man aldrig. Vad jag lärde mig efter detta är att alltid bestrida genom att skriva direkt på fakturan eller kravet etc med korta frågor eller helt enkelt skriva "Bestrider" och utan att skriva under!. Visa att du lägger max 60 sekunder på detta medans dom måste lägga klart längre tid. Att försöka förklara fungerar inte tex att säga att man tackade nej.

Mitt råd, Faxa in bestridning och be dom ta fram ljudband från där du tackade ja eller en skriftlig underskrift.

/Janne
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat