Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-03, 11:36 #12
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Visst är det skönt att bli arg och få spotta och fräsa men jag tycker du ska ta det lungt.

Av det vi har fått veta här så tycker jag att du ska svara artigt och säga:
- Domänen registerades och betalades av oss, därför står den på oss. Hade ni betalt den så hade den registrerats i ert namn.
- Ni har inte fullföljt ert åtagande som kom med domänen och er server plats hos oss. Därför vill vi ha en summa som plåster på såret. Denna summa är långt under vad detta normalt kostar.
- Ni visar intresse för domänen genom att betala denna summa och då för vi över domänen på er. Skicka gärna över era uppgifter så att vi har dom tillgängliga när det är dags.
- Om ni inte visar intresse för domänen kommer vi att lägga ut den till högstbjudande för att kunna få in summan som vi vill ha för våra utlägg och arbete.

Var artig, brusa inte upp även om du så gärna vill. Sänk dig inte till deras nivå. Var helt enkelt seriös. Sen måste jag säga att det är små summor vi pratar om. Fattar inte varför dom bråkar om detta?

Ang hjälpa små företag upp samt sponsring så har jag gjort mina misstag under åren. Jag försöker alltid tro gott om folk. Idag så ligger väl min summa uppe på ca 20´som jag har bjudit på vid registering av domäner och betala webbplats osv. Och jag räknar inte med min arbetstid. Inga av dessa slantar visar dessa rackare intresse av att betala in till oss eller på något annat sätt göra rätt för sig. Jag har slutat med sponsring där jag ska få motprestation tex reklam, kunder eller betalning senare mm. Det blir ändå ytterst sällan något tillbaka. Däremot så hjälper jag gärna till om jag får något först, där finns det många lyckade affärer.

Man lär sig så länge man lever - förhoppnigsvis...

/Janne
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat