Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-02, 21:47 #1
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Många av mina kompisar har börjat använda FireFox nu helt plötsligt, varför de just börjat nu vet jag inte, kanske är det tack vare den otroliga marknadsföringen som pågår. Många webmasters har struntat i detta FireFox användare eftersom det varit så få som använde FF. Själv började jag inte fixa mina sidor för FF förrens jag skaffade det själv för några månader sen. Jag tänkte kolla efter hur många det igentligen var som använde FF, och om antalet ökade nu när Ver1 har släppts. Jag kollade statistiken på en av mina sidor (runnt 1000 unika / dag (datorrelaterad sida)).

Såhär ser statistiken ut för Mozilla/FireFox användarna:
Aug: 13.8%
Sep: 14.2%
Oct: 15.2%
Nov: 17.7%
Dec:19.1%
Jan: 24.3%

Det är ju skrämmande så snabbt FF växer. Ett tips till er som fortfarende inte börjat fixa era sidor för FF, så är det nog dax att börja göra det nu. Själv längtar jag tills FF får så stor majoritet att man kan skita i att se till att sidan funkar för IE =)

Jag tror att användnignen av FF inte kommer gå över 50%, sen kommer Longhorn och då går användningen nog ner till 25% igen, sen kommer det nog gå upp till 50% igen. Det är trots allt många företag och mindre datorkunniga kvar som inte kommer att byta från IE.
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat