Ämne: Importer
Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-01, 21:55 #17
Sequenza Sequenza är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2005
Sequenza Sequenza är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by Blue-Eye@Feb 1 2005, 21:21
Då jag själv importerar en hel del på Asien, har jag även börjat importera mp3 spelare, till en Internetbutik som snart öppnat. Finns mycket pengar att göra. Beställer du exempelvis 200 mp3 spelare betalar jag 7 dollar styck för dessa, då håller de god kvalité, har själv använt min i ett halv år nu då jag fick mitt prov. 128mb, 12 dollar för 512.

Du betalar alltså i runda slängar 45-90kr beroende på storlek, du säljer att för 400-600 kronor. Frakt ca: 25 dollar. Frakten till slutkunden debiterar du ju alltid han/ hon för inget du skall räkna med i kalkyleringen.

Jag tycker absolut du skall pröva på att importera är skoj och mycket pengar att tjäna, men som de andra också skrivit läs på lite om det, skaffa f-skatt eller kör via bolagskraft.se eller något.

Mvh
Jonas
7-12 USD? För en MP3 spelare? Nu ska vi se... ett 128 samsung minne brukar ligga på cirka 10 USD... en sigmatel processor 5-10 USD den med.. FM radio mottagre, 1-2 USD.. USB kontakt, 0,1-0,2 USD.. display.. humm, 5 USD ?.. hölje kan du väl komma runda halva USD'n för.. mindre t om. Tillverkarens pålägg..?

Priser i runda slängar. Visst samsung minne och sigmatel telechip är kvalitets grejjer men ner till 7-12 USD för 128-512 mb är omöjligt. Iaf om det ska vara "god kvalité".

Sen ang vinst i företag... man behöver ju inte gå med vinst. Att gå plus / minus noll är att rekommendera. Du kan alltid köpa saker i företaget Utan moms då dessutom.

Hittar du en fabrik som går med på att du gör en liten första order så kör på och testa! Mycket oväntade kostnader kan dyka upp så gör en ordentlig budget. Många av dom tillverkare som säljer bättre grejjer vill att man köper 2-300 spelare som minst, men vissa kan gå med på lägre MOQ som "trial order".

Var noga med vad det är för komponenter i. Läs på lite om telechip osv. Sigmatel är bra, deras chip krånglar lite och är beprövade.
Sequenza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat