Hej,
Det var inte inlägget som var dåligt utan att man mest saknade några viktiga delar av informationen för en sådan sorts fråga
Var tidigare någon i forumet som sa att just mp3 spelare har en tullavgift på 14% plus dom 25% i vanlig moms, alltså 39% skall läggas till på priset. Ganska saftigt, men det är för privat import, vid sådan import du vill göra så skulle man om man hade ett företag lyfta momsen och då är det bara 14% som skall läggas till på priset du fått av din leverantör, någon kan rätta mig om jag har fel.
Iförsig har jag funderat på en sak själv, säg att man har lite pengar över och privat importerar in saker för att sedan sälja dom via tex blocket.se eller något alltså även där privat utan något direkt kvitto osv. Är detta lagligt eller är det något sorts bedräggeri?
Så om du skall göra det lagligt så måste du väll ha ett företag om du skall sälja det vidare i större mängder och i vinstsyfte.
Skall du bara ha några få spelarer och kanske sälja för samma pengar du köpt dom för till nära och kära så kan man nog göra det som privatperson utan större besvär, rätta mig om jag har fel.
Mvh,
Viper
Niki: 28 Feb är nästan bäst, dom hade ju kål på Olof Palme när jag föddes den 28 Feb 1986 vill jag minnas.