Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
Jag har lite svårt att förstå poängen med att fuska sig till en placering genom att döja en text eller ett ord. Om besökaren går in på din sida för att han eller hon tror att du skriver om det ord du har fuskat med, så lär du endast få en irriterad besökare som kanske aldrig mer besöker din sida.
För mig handlar det om att få rätt besökare till en hemsida. Det kan kanske kallas kvalitativa besökare än kvantitiva besökare. Om jag har en annons på Google, så vill jag betala för klick som klart är presumtiva kunder. Jag vill inte ha klick från folk som är missledda.
Det känns då bättre att lägga energi på att lägga rätt ord i <h1> och därefter skapa en text som dels skapar en bra placering och dels gör att rätt besökare väljer min länk bland sökträffarna. Och sist, att texten erbjuder det besökaren förväntar sig finna.
I rättvisans namn, så kan det de facto finnas intresse att dra besökare till en sida oavsett i vilket humör de lämnar den. Är meningen att antaltet besökare per dag eller månad ska locka annonsörer, så kan det finnas en poäng. Det finns säkert även andra skäl till att ha en välbesökt sida.
|