Får börja med att gratulera till framgången!
Idag finns det inte någon etablerad standard för hur man mäter antal besökare på en webbplats, så jag tror att man får välja en metod alla förstår för att mäta trafik.
T.ex. är sidvisningar ett ganska bra sätt, eftersom det är något alla förstår och det visar ofta antalet gånger en annons kommer att bli exponerad.
Det mest seriösa idag på svensk marknad är, enligt min åsikt, att välja mellan Kia Index- och Nielsen Netratings system.
Bra att veta är dock att Kias system ger mer sidvisningar än vad Nielsen Netratings system gör.
Att välja mellan just dessa analysverktyg tror jag är bäst främst för att sidor som Pricerunner, Eniro etc. använder Kias och Nielsens analysverktyg. Du kan då alltid referera till de stora sidorna och nämna att de använder samma analysverktyg som du gör, om någon potentiell annonsör tvekar på dina siffror, eller undrar hur du får fram dina siffror.
Vilket av dessa verktyg som fungerar bäst och man ska välja lämnar jag emellertid över till någon annan