Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-30, 18:31 #3
Dejvs avatar
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 77
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
Dejvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 77
Citat:
Originally posted by Schneaker@Jan 30 2005, 02:13
Måste bara skryta lite.

Topp 20 bland nedstats totalt sett största siter i världen (plats 18 enligt lördagens siffror).
Plats nr.2 i Sverige. Bara snyggast framför oss, och de har mer än dubbelt så många hits
Kurvorna pekar uppåt också:
http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=2&id=2687115
Vill tillägga att vi inte fuskat till oss dessa siffror genom att t.ex. köra samma räknare på flera sidor.

Fast, vi behöver nog nån annan räknare att visa upp i marknads-sammanhang, om man ska sälja annonser. Några förslag? Har mailat KIAs kontaktperson, men han behagade inte svara

Och 1098kr i annonsintäckter bara idag Sånt är trevligt när man är fattig student.
Får börja med att gratulera till framgången!
Idag finns det inte någon etablerad standard för hur man mäter antal besökare på en webbplats, så jag tror att man får välja en metod alla förstår för att mäta trafik.
T.ex. är sidvisningar ett ganska bra sätt, eftersom det är något alla förstår och det visar ofta antalet gånger en annons kommer att bli exponerad.

Det mest seriösa idag på svensk marknad är, enligt min åsikt, att välja mellan Kia Index- och Nielsen Netratings system.
Bra att veta är dock att Kias system ger mer sidvisningar än vad Nielsen Netratings system gör.

Att välja mellan just dessa analysverktyg tror jag är bäst främst för att sidor som Pricerunner, Eniro etc. använder Kias och Nielsens analysverktyg. Du kan då alltid referera till de stora sidorna och nämna att de använder samma analysverktyg som du gör, om någon potentiell annonsör tvekar på dina siffror, eller undrar hur du får fram dina siffror.

Vilket av dessa verktyg som fungerar bäst och man ska välja lämnar jag emellertid över till någon annan
Dejv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat