Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-30, 16:33 #2
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Nu är jag ingen expert på just det här, men ett annat sätt, om ni inte redan har gjort det, är väl att skicka runt spelaren till alla större testredaktioner, t ex idg för att vänta på ett omdöme. Håller spelaren en tillräckligt god standard jämte andra spelare blir det nog bra reklam , relativt billigt också.

Ett exempel på en rätt lustig reklamkampanj som ett företag (som jag ej minns namnet på ) anordnade för ett litet tag sedan en kampanj gick ut på att skänka bort en samling rätt dåliga märklösa mp3-spelare vid, jag har för mig att det var vid sergels torg under en helg; detta för att visa hur dåligt det var med skräpmp3spelare och att man skulle lägga ner lite pengar på deras riktiga.

De fick åtminstone lite gratis pr på idg.se (och förmodligen en del andra webbsidor) .

Det är alltså ett sätt att väcka uppmärksamhet, gör något ovanligt och få uppmärksamhet i media. Eller skriv en insändare till DN om hur hög strålningen ifrån mp3-spelare vanligtvis är (kom inte på något bättre exempel) och underteckna med ditt namn, ditt företags namn och url eller liknande ... får du plats i tidningar etablerar det dig lite som en expert inom området, och människor får förhoppningsvis större tilltro till ditt varumärke.

Lycka till
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat