Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-29, 04:31 #25
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by Storen@Jan 28 2005, 09:46
Ojdå!!
Vad har du för erfarenhet av dessa system? Vad var/är din roll? Kort och gott vad grundar du dina påståenden på?
Jag grundar mina påstående från mina studier i kvalitet på högskola. Det var några år sedan jag läste, så det blir lite luddigt. Gjorde även ett specialarbete på införande av ISO 900x.

När det gäller kvalitet så är det ett mycker mer vidare begrepp i en organisation än att bara ha ISO 900x. När man säger kvalitet, så låter det ganska tråkigt. Det är dock den intressantaste kurs jag har läst. Mycket statistik. Speciellt kul var det att lära sig leveranskontroller och veta när leverantörerna har fuskat med leveranserna.

De texter du citerade säger förbaskat väl vad det handlar om. Sedan gäller det att ha verktyg och kunskaper att hålla reda på vad som händer i produktionen, t.ex. leveranskontroller.

För att återgå till vad tråden startade med, kvalitetsmärkning. Ja, vad är då kvalitet när det gäller internethandel? Vi får definiera det och sedan sätta upp en manual för hur det ska uppnås.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat