Eftersom jag är obotligt ärlig så...
Har inte sålt ett enda namn!
Har i.o.f.s. bara pysslat med domänköp/sälj i nästan 3 månader så jag har inte skaffat mig tillräcklig kunskap och rätt kanaler/namn/marknadsföring ännu. Är uppe i drygt 100 namn i skrivandets stund.
Som jag ser på domänhandeln hittills: En massa hype och buzzwords. Alla anser att just deras namn är bäst och värda mest pengar, och alla andras namn är värdelösa. Det handlar mycket om att belysa sina egna namns förträfflighet och att kritisera andras namn. Så är tongången på de amerikanska domänforum jag har gästat hittills i alla fall. Mycket "dammsugarförsäljarsnack" och missunnsamhet m.a.o.
Marknadsföring och att synas på nätet är viktigt, det har jag förstått att det gäller även med domänförsäljning. Om inte kunden vet att namnet finns så vet han heller inte om sitt behov kan man säga.
De flesta drömmer om "den stora affären" (inklusive undertecknad) men de som klarar sig bäst verkar vara de som ofta säljer domännamn för småsummor.
Var och en är salig på sin tro som bekant, det gäller kanske domännamnsförsäljning mer än något annat.
Som du förstår är jag inte rätt man att uttala mig om domänförsäljningskanaler med mitt nuvarande resultat. Sedo är klart störst i alla fall, och med deras parkeringstjänst finns det en viss chans att tjäna några kronor. Det är inga miljonbelopp. (Räcker till ett paket cigg varje månad ungefär)
Ett fåtal blir rika, ett antal tjänar lagom men de flesta får sitta på läktaren. Ja, ungefär så ser mitt korta studiebesök ut inom domänhandel hittills. Andra har säkert andra erfarenheter.
Mvh /Stefan