Citat:
Originally posted by Maccke@Jan 28 2005, 07:06
Hehe, nä jag tycker inte det är världens bästa namn men rätt bra om man vill sälja hundmediciner globalt (framför allt USA), speciellt i kölvattnet av att .com ej är utvecklad och marknaden har stor potential.
För mig är försäljning aldrig begränsat till länder. Internet är globalt, det finns inga gränser. Det är du som skapar dina egna gränser och barriärer. Varför begränsa sig till sverige? Man måste se möjligheter och lösningar, inte hinder.. Allt är möjligt min vän.. tror bara vi hade lite olika perspektiv här.
Har för övrigt inte tänkt utveckla något på sajten
|
Så sant min vän, det handlar om olika perspektiv.
Dogmeds.com reggades 11-Mar-1998 och den går ut 10-Mar-2005. Har säkert aldrig varit publicerad utan legat parkerad i 7 år. Mitt perspektiv säger att den inte kommer att förnyas när den går ut eftersom nuvarande ägare inte hittat någon användning för den under 7 år. Att den har varit parkerad i 7 år och vilka fördelar det innebär som du skrev, det har jag faktiskt ingen aning om. Berätta gärna... vilka fördelar finns det med en inaktiv .com adress med utgångspunkt från en .net adress med samma namn?
Gränserna och de tillstånd som krävs för handel med läkemedel har vi redan gått igenom en gång, så det tar vi inte ännu en gång.
Jag tycker fortfarande att namnet är riktigt "uselt", men det är vad jag individ tycker. Ingenting som räknas eller att haka upp sig på. Inget hypat försäljarsnack i världen kan ändra på det.
Självklart hoppas jag att du får namnet sålt och gärna för massor med pengar, jag skulle klia mig i huvudet och inte förstå, men vara den första att gratulera. Konstigare namn än så har sålts... Det är ju alltid kunden som ser värdet och värderar namnet i slutändan.
Din vän /Stefan