Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
|
Lugn och fin nu. Det är inte dig som jag kallade "usel" Bara namnet dogmeds.net
Säkert många amerikanska sökningar på namnet, keywords och så. Men vad hjälper det när man sitter i Sverige? De flesta hundmediciner kan inte heller skickas, krävs recept, precis som med människomediciner. De receptfria hundmedicinerna är alltid billigare i andra länder. Sorry I don't see the point.
Givetvis baserar jag min "usel-bedömning" på den svenska marknaden, det trodde jag var underförstått eftersom du erbjöd mig namnet och jag bor och verkar i Sverige.
Du kan säkert sälja det i USA eller något annat engelskspråkigt land som har en mer liberal lagstiftning när det gäller handel med läkemedel. Namnet är ju på engelska och en .net adress så en svensk veterinärklinik kommer nog inte att hoppa jämnfota av upphetsning.
Både hundmedicin.se och hundmediciner.se samt dogmeds.se är lediga i skrivandets stund. Varför? Jo, för att det inte finns någon svensk marknad för detta helt enkelt. (se stycke 2). Men det verkar vi ju vara överens om.
Säkert har du planer på namnet och tycker att det är världens bästa namn. Fine... Det är nog jag som inte är tillräckligt insatt i hundvärlden.
Fridens Liljor /Stefan