Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
Låt bli .info och .org... resten väljer jag att inte kommentera då jag inte har erfarenhet inom den branschen eller känner att jag har något vettigt att tillföra  Men till framtida inköp så hade iaf jag låtit bli .info & .org, om du nu ändå har .com och .net.
|
Du har helt rätt. Men just med det här namnet ville jag "pinka in reviret" eftersom jag har stora förhoppningar på just usfirstlady.
Vad jag förstår och har läst så är dom skogstokiga i att läsa om presidentens fru. Som drottning Silvia i Sverige ungefär.
En Googlesökning på US First Lady ger 13 800 000 träffar så efterfrågan verkar finnas i alla fall .org och .info passar dessutom ganska bra till usfirstlady.
Tack för din reflektion!
Mvh /Stefan
|
Amerikaner söker mkt mer på "first lady" eller first ladies" än us first lady/ladies.
Why? dem är amerikaner och tänker inte på sveriges först lady eller ugandas first lady

USA är världen för dem.
Sedan brukar den typen av domäner - som usfirstlady - ge otroligt mkt mindre type-ins än t. ex FirstLadies.us
Det är STOR skillnad på tvåstaviga och trestaviga domäner. tvåstaviga kan vara bra - men det är mkt mer sällan som en trebokstavs får samma uppmärksamhet.
Det är ju trots allt en "slav" till den underliggande tvåstaviga domänen "firstlady" / "firstladies"
Angående humor. ja det kanske är det engelska och franska ordet

Tydligen så är det inte alls lika använt som "humor" globalt. Men för engelska marknaden kanske det kan funka, även om amerikaner kommer söka på "english humor" istället..
Alltid bra att kolla med wordtracker..
Wordtracker: "Humor"
humor 10,200.0 /day
adult humor 2,175.0 /day
college humor 1,674.0 /day
political humor 445.0 /day
incredimail humor 443.0 /day
incredimail humor 406.0 /day
twisted humor 330.0 /day
office humor 270.0 /day
medical humor 192.0 /day
military humor 190.0 /day
clean humor 189.0 /day
insurance humor 181.0 /day
cat humor 172.0 /day
Wordtracker: "humour"
humour 1,397.0 /day
adult humour 325.0 /day
office humour 98.0 /day
humour cards 76.0 /day
college humour 56.0 /day
masonic humour 42.0 /day
medical humour 40.0 /day
scottish humour 36.0 /day
womens humour 35.0 /day
humour mp3 32.0 /day
sick humour 30.0 /day
jokes and humour 30.0 /day
twisted humour 28.0 /day
och overture.. men där får man fram enbart ordet "humor" när man söker på humour, även när man söker under UK..